Min och barnens Jul

Hmm nu har det gott ett tag sen jag skriv. Julen har passerat och snart är ett nytt år!

23.e Var vi hemma hos Mickis och tofflan iväntan på att titta på en ny bil som vi skulle köpa. Barnen sprang och busade som vanligt med hundarna och Mickiss så klart hehe Felicia satte sig på sitt ställe där hon alltid sitter och ritar.. Det är stor hobby som fröken har är att rita=)=) Medans lillebror sprang runt och busade=) men vis halv fyra kom iaf killen som vi skulle titta på bilen så dom gick ner och tittade på bilen och pro körde den oxå.. Medans jag och barnen va uppe hos mickis och drack kaffe *Ovanligt va* Sen kom katta upp dit och tog en snabb kaffe och pussade lite på barnen.. Sen va det bara ner till stan och börja med alla julklappar=)
Jo det blev juh lite iaf fast mäst till barnen dock. Sen efter vi hade handlat så va det bara och packa in i bilen och sen upp till sthlm.. När vi väl kom upp till sthlm så hade skulle barnen i säng efter som vi inte hade slagit en en ända julklapp.. hmm stress kallas det hehe men men vid 1 på natten kunde vi iaf gå och lägga oss..

alla barnen
Julafton: Dagen började med att alla barnen vaknade med ett glatt humör och då började tjatet om att vi skulle öppna julklappar men Icke barnen fick allt vänta*Visst va vi elaka hehe* Men mamma och pappa åkte iväg för att fixa det sista som behövdes göras Innan julmaten.. Vi åkte ocå iväg och fiksade lite saker men inte hittar man det man skulle ha.. Felicia önskade dig en skiva med Idolvinnaren men det fanns ingenstans att få tag i så det va inget att göra något åt utan Felicia och Izac fick en disney skiva med massa blandade låtar på som dom kunde lyssna på i bilen=) Men efter vi kom hem så va det de sista med maten som skulle årdnas . sen va det bara att sätta sig vid bordet med familjen Innan kalla anka började!
 Hur som haver så tog det ganksa snabbt att äta upp så alla förberedelser som man stått och gjort va snabbt över i ett snffs... Barnen väntade ivrigt på tomten som skulle komma efter kalla och det gjorde han oxå=) av att höra fårn köket att illvråk att han kommer nu va så att ögonen på barnen blev så stora av beundran=) Tomten kom innan för dörren och min lilla Izac som sprang gråtande till mig.. Han närmade sig inte tomten inte ens när Tomten skulle dela ut Julklapparna han hade i säcken... Som ni ser på bilden så satt min lilla älskling lååångt från Tomten *Skrattar' Här sitter alla barnen med tomten.. Tomten gick sen vidare och då började Julklapps utdelningen Det blev ganska mycket papper som jag satt vid öppna spisen och eldade upp och tro mig det va J*vligt varmt kan jag lova... men men vi slapp aif alla papper.. Felicia fick sina efterlängtande Hörlurar till sin Mp3 som hon länge har tjatat på hon hoppade runt på golver av lycka när hon såg att hon hade fått dom..
Izac blev glad för sin Rorrie Racebil som han körde runt med i hela vardagsrummet Ingen nöd på honom inte=) Barnen fick massa saker och dom blev så glada för allt=)  tog inte lång tid att öppna allt heller utan det gick med en väldig fart fast det juh barnens lycka attprassa med pappret och deras nyfikenhet gör allt så mycket roligare. men att se barnens ögon det va Guld värld.. Inget som kunde förstöra något för dom=)

 

Efter vi öppnat alla paket så åkte vi alla till bromma kyrkogård den årliga trippen dit är en tradition man vi har haft i alla år. vi för den visare nu efter morfar gick bort. fast vi va bara i Bromma kyrka annas brukar vi åka till alla men efter som den andra kyrkogården liggen längre bort så sänder vi tankar istället.. Iaf här har vi precis satt ljus på Morfars och Marianns grav det ser så vackert ut när ljusen lyser upp platsen.. alla stid och önskade dom en god jul. även fast dom inte är med oss så ska dom inte glömmas bort dom har en gång varit bland oss och firat... 

Åkte sedan hem till mamma igen och åt Päronhalvor med mintchoklad och grödda.. mumma det va gott och sen kaffe på det.. barnen som va väldigt trötta somnade dock inte förens klockan närmade sig tio.. hehe en lååång dag för barnen.... till slut så somnade barnen och man satte sig till ro i soffan och bara njör av tystnaden och såg halva Göta Kanal hehe....


Juldagen:
Barnen tog en liten sov morgon iaf kanske skönt det. Sen började springet i benen och leksakerna fram som dom fick.  bara kul att se. Tog mig min morgon kur med kaffe och en cigg för att vakna till.. men har juh inte samma energi som barnen ha som man kanske önskar att kan kunde få men Icke.. men synd och klaga.. Efter att barnen lekt ett tag va det bara och göra i ordningsig och bege sig till Nyköping där det bjöds på julmat och kalppar =) Barnen va väl inte så pigga när vi kom fram men sen när maten va uppäten och så blev det fart på dom.. hehe dom skulle juh få mera julklappar. det säger juh inte barnen nej till.. men där fick dom massa julklappar och så..  sen bar det av igen till sthlm och på kvällen tog vi det bara lugnt och gjorde inte alls mycket...

Annandagen:  fick jag en härlig sovmorgon. Inget att klaga på måste jag säga ganska skönt att få sova lite efter som man inte sov så mycket på natten utan man låg mäst och funderade på massa saker men men inget vi ska prata om nu!  denna dag skulle det bli mera Julklappar med Mina bröders Farmor som skulle komma och fira en liten jul med barnen.. julmat med familjen plkus att min lillebror hade bjudit några av hans kompisar som oxå åt julmat tillsammasn med oss. trevligt trevligt. Men jag msået nu säga att jag har tröttnat på all dessa Julmat.. Någon som vill bjuda på det kommer att få en smäll hehe... Båda mina troll hade gjort sig fina Iväntan på att gammelfarmor skulle komma=) Dom hade på sig sina nya kläder dom hade fått=) Så fina så mina älsklingar=) Men sen på kvällen så bar det hemmåt...


Hmm idag!
Inga kommentarer... Jag har städat tvättat och fixat. tro mig det behövdes det va inte så snyggt här hemma efter alla gott in med blöta/Snöiga skor alla soppor/kartonger är uttagna.. Hmm fast det va en sak som gjorde mig så jävla ledsen Hmm om man är en familj hälsar man inte då till alla  lr ska man bara hälsa åt den som man är släkt med? Visst jag kanske överreagerar men jag skulle iaf hälsa till alla....men men så skulle jag iaf ha gjort.. men men livet är inte rättvist vissa gågner....

men men Nu är det nog dacks att försöka sova lite i min ensamhet får väl lägga mig brevid Ia och hålla om henne...  ska slå på New Moon och försöka iaf...

ha det ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0