Dagen=)

snö snö snöDagen har varit ganska snöig hehe som om någon har missat det tänkte jag.''Skrattar''  Vaknade med ett ryck i morse drykt 8 av ingen andledning utan jag vaknade helt utvilad 'Så skönt' satte på mig morgonrocken och gå ut och röka. Men det gick väl inte så bra att komma ut på balkongen inte. utan på balkongen va det fullt av snö så du fick inte upp den. så då bestämde jag mig för att nä då föker vi på framsidan istället. man När man kom ut kände man hur kylan bet tag i bena på en  och du hörde hur vindarna tog tag om snön som flög rakt på en. kallt kallas det.träffade grannen som hade varit och lämnat barnen på skolan och hon betättade att det inte va plogat på vägarna...

Men men käkade frukost med barnen och sen ner med full mondering med overall halsdukar och vantar..

Jag skrattade lite åt Izac när han pulsade i Snön. Han hade snö nästan ända upp till midjan där det va som djupast. Men han skulle dock gå tills han kände att han inte kunde gå längre. Fröken där i mot hon kämpade sig igenom snön inga problem.. men hon gnällde lite hon med när det blåste snö rakt i ansiktet på henne. Iofs det gjorde jag med=(.  Men sen fick vi stå och vänta och försöka få bort all snö från bilen. Inte va det lätt iaf på bilen låg det 4-5 decimeter snö som skulle bort... Burr.. Men det gick iag efter ett tag..  var där inne en snabbis sen hem... Lagade lite lunch till barnen sen fick lilleman sova ett tag... Fröken var ute med grannarna och lekte lite ute sen gick dom in för att leka.. Nu märkts det att hon har blivit stor. Hon är ute med sina kompisar och leker. Fast jag är glad att hon har kompisar att leka med.. Nä ni nu blir det julkalender med barnen sen blir det bara lugnt och mysit i soffan=)
PusskalasPusskalas innan maten=)

Kommentarer
Postat av: Mange

lät mys..

2009-12-17 @ 19:35:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0