Helgen+ skolstarten!

Jaha då va det ett tag sen man satt och uppdaterade min blogg då!
Mycket som har hänt och mycket förändringar nu mera!
Vi kan börja med helgen!
Hehe ja kryssning va det ja=)
En fart fylld kryssning med gott sällskap och trevlig resa med Mycket dans och dricka *Skrattar*..
Hehe allt började ganska roligt faktist, Det första som hända var att jag blev bestulen på 300 kr av en brud som absolut inte hade ett poker face kan jag lova.. Inget jag orkar skriva om men ändå är ganska sur på denna tjej som nu tog mina pengar! Så störande att bli bestulen medans man står utanför för att just ta och hämta väskan som bara hade legat där högst 2 minuter=(..
Men men sen så hade dom andra glömt resterande av pengarna hemme så det var på väg att inte bli nån resa alls.. men i sista sekunderna så kom dom och lämnade pengarna och vi kunde gå på båten=)
Kvällen började med att äta och dricka gott. Fast jag måste säga att vinet smakade allt annat än gott, med ett finare ord smakade det rävgift.. Men men Kvällen fortsätt med att vi gick ner till hytten för att göra i ordning oss för kvällens bravader=)
Hehe ja bravader va väl ett milt ord måste jag säga! jag och min lilla syster ägde dansgolvet. Har nog aldrig dansat så mycket som jag gjorde på båten=) kvällen fortsatte och jag fick dansa bugg ett flertal gånger och varje gång ville man bara gå och gömma sig men men det är mitt tänkande... Men vi blev bjudna på allt i från cider till champange hela kvällen och natten.. Hehe syrran skulle juh känna att hon levde dagen efter tyckte vi... och jag tror ingen tyckte det var tråkigt på båten det ända som jag blev riktigt förbannad på var att någon snodde min digitalkamera och mitt minneskort med alla bilder på barnen och kvällens bilder=(... Men vad som hände kanske vi inte ska gå in på behöver inte berätta allt om mitt sällskap ioch vad dom gjorde=)

Söndagen:
Vaknade man kanske inte så fräsch.. Lite bakful kallas det. Man ska inte vakna vid 7 på morgonen när man gott och lagt sig vid fyra Men är ganska sliten då. men iaf jag vaknade  och kunde inte somna om*Jag i ett nötskal*. Vi gick upp och käkade frukost fast det va två personer som saknades och det tog väldigt låång tid innan vi hittade dom.. Dom två hade sovit i helt andra hyttar så man blev lite sur på morgonen när alla var borta.. men men Dagen fortsatte iaf med karioke jag och min syster skämde ut oss på sen och ja vi stod och sjöng in för alla... fast tro mig hade jag inte haft alkohål i kroppen hade jag ALDRIG gjort det.. men men!!!!!
Båten kom in i till kaj med halv fyra och där stod våra underbara vänner Mickis och Tofflan och hämtade upp oss.. Tack Underbara ni för att ni ställde upp och lämnade och hämtade oss... Hela vägen hem satt och jag mickis bak och drack lite öl och bara snackade=).. När man kom hem så kom två springande barn  emot en som två studdsbollar.. Man kände sig så välkommen när man kom hem... Allt hade gott bra iaf och barnen va helt underbara.. Mina små älsklingar=).. Vi ställde oss och gjorde spagetti och köttfärsås mumma tro mig det va grymt gott efter den där resan! La barnen och sen tog vi det bara lugnt..

MÅNDAGEN:

Idag började skolan nu är det bara att sätta igen.. Nu blir det hel tid för barnen på dagis efter som mina tider i skolan är 8.30-16.30 ganska långa dagar¨. Men jag anser att det är ganska positivt att gå långa dagar för då hinner man med allt man ska göra=)
Idag fick vi aif träffa alla lärare man ska ha,är ganska många att hålla reda på men det är juh bara första dagen som är jobbigt.. Imorgon är det på det igen bara sätta sig ner och ge gärnet denna gång ska jag klara skolan.. jag ska visa fast man är dyslektiker är men inte DUM I HUVUDET som vissa vill ha det till! Jag tänker ge gärnet nu och visa framför allt mig själv ovh sen andra att jag kan det här....  fast min lilla donna blir hemma i morgon hon har troligtvis maginflunsan och vände ut och in på sig i kväll nu när hon gick och la sig=( Tycker så synd om henne så det blir bara lille man som får gå dagis och leka av sig=) nu har man iaf gjort dom uppgifterna men ska bli inlämnade på torsdag. är skönt att ha det gjort och nu kan jag plugga dom andra ämnena... Nä kanska ska ta en dusch och sen krypa ner i sängen=)

PoK//madde


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0