Helgen=)

Helgen har varit kanon måste jag säga. I lördags så firade vi lilla Jonathan som fyllde hela 1år=)Sjukt vad tiden går fort med allt nu redan den 10jan fad tar tiden vägen?
Fredagen
Kom vi upp till södetälja och bara tog det lugnt. Satt och pratade mäst hela kvällen om allt mellan himmel och jord. Vi kom in på en ganska rolig sak. Förra helgen så va Nemi och Lenore hemma hos mamma och mamma betättadeför mig vad Nemi hade gjort
mot  henne helt utan att någon sakt lr gjort någon. Så betättade mamma för mig  att  nemi hadesatt sig tätt brevid min mamma och klappa hemme på armen och sakt 'Jag älskar dig'  och mamma hade bara tittat på henne efter som hon hade blivigt så ställd att hon sadom  orden till en vilt främmande människa som hon bara hade träffat ett få tal gånger. Mamma hade dock svarat att jag älskar dig  med. Då svarar nemi att du är min mormor du oxå hehe vadå att man ramlade av stolen när jag fick höra det men Felicahade sakt att men mormor du är min mormor inte Nemis. Då skrattade bara mamma och sa men felicai du  vet  att jag är Din och  Izacs mormor. Jag hon försökte lite fint tala om för nemi att  du har juh en annan mormor och morfar just för att inte min mamma skulle få  skit från Nemis mamma! Men det lät så jävla gulligt bara... Sen  drack  vi kaffe  och bara tog det lugnt och tittade på tv=)

Lördagen: Träffade Izac sin pappa efter lång tid väntan har väldigt mycket med mig att göra atthan inte fått träffa Izac på lägne men jag Försöker nu ia
f.

Det gick iaf bra Izac hittade en ny hobby genom att åka rull trappa flera gånger  upp och ner. Nick fick iaf lite morttion det tyckte jag att han behövde *Skrattar*. Vi pratade inte så mycket om allt som varit utan vi försöker för Izacs skull så  han får vara med  sin pappa fast det är  grymt svårt för mig att släppa taget men jag vill inte vara den som förstör. jag vill att Izac ska ha sina föräldrar. Det är inte lätt men men måste försöka för att komma någonstans. JAg ser juh bara på hur  vissa är ochjag vill inte utsätta mina barn för det. Det förstör mera än vad det gör nytta. Barnen mår inte bra av att se  föräldrarna bråka hela tiden. Jag önskar  andra  kunde se på  samma sätt som jag just börjar göra. man är inte ensam att skaffa barn utan man är två om det. Men jag och massa andra mammor tror att barnen  är  *Våra* men hur kan  det bara vara våra? Det mpste finnas en pappa där oxå. Vi äger inte barnen utan  det är vi som ska visa dom vägen/Vägarna Då behöver dom bådaa sina  föräldrar det är inte bara mamman som ska ha dom. Tro mig det har tagit låång tid för mig att acceptera att Izac inte bara är  min utan det är Nicks son med!
Till skillnad på min dotter som inte har  sin pappa där efter som  han  anser att alkohålen är den som  får honom lycklig så tar jag hand om henne själv just  för att jag vill inte se till att min dotter  får leva med  alkohål och  sånt  skit utan hon ska få leva som en normal  flicka som får växa sig i  sin roll och sjäälvförtroende!
Men jag hoppas  hennes pappa vaknar och förstår vad det är han förlorar genom  sitt  drickande3. Jag   vet hur det är att leva med någon som är alkolist då  därför vill jag inte uttsätta henne för det heller. Jag vill inte förstöra hennes uppväxt.. Aldrig
Nog talat om det!

Efter vi hade varit och träffat Nick så Åkte vi tillbaka till  mamma och hade kalas för Våran lilla 1åring=)
Han  fick massa presenter han fick öppna massa roliga  bilar  fick han=) Och måste säga att han går otroligt bra nu  för att bara ha gott i två dagar. Nu vill han inte  krypa löngre utan nu ska han gå  hela tiden.. Han har juh  blivigt stor  nu=)

Syrran hade bakat en Prinsesstårta med babyblå glasyr på.
Som  alltid  smakade  hennes tåta helt otroligt gott  :)

Här står alla och sjunger inna han skulle få blåsa ut ljuset=)
Morfar och Izac va ganska sugna på att få lite tårta hehe Jonathan fick äta sin tårta helt själv och visst det blejätte
kladdigt men man  fyller bara ett år en gång i livet och första gången man äter tårta själv ska det  synas oxå lr hur=)
Sen  så va min  lilla son Izac allmänt klantig och snubblade över  något så han satte sig rakt i Jonathans tårta.Jag trodde jag skulle avlida av skratt. Alla skrattade så tårarna rann. Det såg så j*äva  roligt ut... Dagens  höjd punkt=)

Men Jonathan han njöt av sin tårta och sen kom mamma och tyckte att Jonathan inte skulle stoppa in så stor bit i munnen på sammagång men  dettyckte  Jonathan hehe  Det ser  ni på bilden.. Men jag  tror han uppskattade dagen iaf=)
Sen la sig barnen och vi satt och bara  tog det lugnt i soffan Izac somnade utan några problem efter att ta kutat runt och lekt!!!

Söndagen:
Hmm imorse tänkte barnen inte ha sovmorgon utan dom ville gärna att mamma skulle gå upp  redan vid 7 men Ikke jag vägrade  gå upp så tidigt utan ja sa till barnen att vi kan vila ett tag och sen gå ner och äta frukost=) Joda det gick  en halvtimme sen va det full  fart igen så då va det bara att gå upp och dricka  sitt kaffe så man kunde bli människa och  vakna. Gav barnen sin  frukost och satt mig och myste i soffan i väntan på att min mamma skulle vakna. Hade juh sällskap av syster min som såg minst lika trött som  jag men alltlöste  sig när  jag hade fått mina  tre koppar kaffe=)
Hmm ja dagen bjöd  på dans jag och syrran fick  en sån lust att dansa bugg. Hehe måste juh  träna  tills på lördag då  det blir  kryssning lr vad säger ni?! ^-^ men alla stod och daansade bugg sen alla barnen var med och man ser hur lätt barnen lär sig jag lärde Felicia dansa Bugg och nu vill  hon bara dansa mer och mer=) Får väl se om hon vill börja dansa bugg som jag  gjorde som liten... Men det pratar vi inte  högt  om *Fniss*.. Felicia och Jimmy va ute poch lekte i smön och byggde dem måst fantasifigurerna men finns det  något underbarare än deras faantasi heh nror inte det!
Sen bar det iaf hem efter att ha varit förbi lagret och lämnade av lille bror hos pappa=)

Så har våran helg varit inget att klaga på
^-^
Undrar om man ska ta  en  dusch och sen en god kopp kaffe och kryoa ner i sängen kanske...
Hmm

God natt mina läsare=)
PoK//Madde

Kommentarer
Postat av: Mange

Låter som en helt underbar helg ju..

2010-01-11 @ 02:36:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0