Izacs födelsedag fram till nyår!

=)


Hmm nu sitter man här igen med kaffet i handen och datorn i knät efter lång ledighet=)
Har inte haft den tiden att sitta och skriva blogg men nu är jag igång igen=)
Hmm mycket som har hänt i liver nu. Mycket man måste fundera vidare på hur man skall göra etc. Mycket tankar som vandrar iväg och man vet inte var man skall börja.
vi kan börja med Izacs födelsedag.. Hade underbara vänner på besök och firade Izac med lite bullar (Tyvärr allt jag hade hemma) men ändå.
Det betydde så otroligt mycket att dom kom hit och firade lille man efter som det var dom ända som firade honom jo familjen firade min lilla skrutt=).
anyway så åkte vi hem till mormor på kvällen där Izac fick tårta och paketer och Izac blåste fakt ut ena ljuset helt själv utan hjälp hehe..
Jag kan inte förstå att tiden går så fort. Men men efter dagen så va han helt slut efter som han inte va helt ok helle
utan han hade svårt med sin andning och ville inte riktigt hålla värmen=( men iaf han somnade sen ganska nöjd och belåten efter allt=)

Nyårsafton

 Juste glömde juh det viktigaste.
Grattis Christoffer och Evelina på förlovningsdagen
Dom förlovade sig 01-01-10

Nyår var väl helt ok kan man säga lite bråk och sånt men inget speciellt lr rättare sakt inget jag tar här iaf..
När allt va fixat till kvällen stod nästan alla och dansade med barnen på golvet till och med Evelina och Christoffer va med och dansade.
Såg ganska roligt ut. men barnen tyckte det va grymt kul att stå och dansa. Dom ville gäran inte sluta utan dom kunde fortsätta hela natten om det nu va så.
men men iaf
Kvällen började bjöd på god mat potaitsgratäng och gott marinerat kött. Inget fel med det.
Åkte sen till morfars grav och satte ljus. Ingen av min förbannade släkt hade varit där. Jag blir så ledsen och se det.
tycker man kunde iaf åkt och sätta något där iaf men Inte min släkt utan det var Mamma, jag syrran christoffer och hans flickvän som åkte dit
Inte alls lika mycket tänt som det brukar vara men det va så vackert med ljusen som stod i smön så vackert=)
Åkte hem och myste med barnen i soffan med en film. Barnen va väl kanske inte så pigga men det är bara nyår en gång pr år och
detta år ville jag ha båda mina barn vakna=) Klockan närmade sig 12 så satte alla andra utan jag och Izac på sig kläder och ställde sig ute för att skåla in det nya året.
Hehe till och med barnen fick champang glas fast i plast med pommac i så inte dom skulle känna sig utanför.. Efter klockslaget va barnen så trötta så det tog inte alls långtid innan
dom somnade. men jag tror dom uppskattade att få se alla fyverkirier som var..
Efter alla barn gott och laggt sig va det dom vuxnas tur. Vi slog på singstar och sjöng. jag dom som jag är utmanade min kära lille bror och det skulle jag inte ha gjort utan
han tog som låtarna jag absolut inte kunde.. Men men jag fick min revans sen när jag tog låtar ingen kan slå mig på hehe. tog mig några kalla det va ganska gott
Men men Fick besök av Alex som oxå va med och sjöng med sin *Fina stämma*
 Kvällen slutade inte förens hans 6 på morgonen..

Nyårdagen
=)
Lenore på bild helt nyklippt=) Efter att ha haft luggen hängande i ansiktet så måste det ha varit en befrielse att bli av med den=)
=)
Lille Busen Neni=)


På nyårdagen kom Nemi och Lenore dit oxå. heh fullt hus blev det=)
Kul att få träffa dom lite nu efter julen och så. dom fick juh inte vara med på julen lr på nyår
som man blev lovad men men. Inget jag ORKAR bry mig om. Efter att ha irreterat mig på Lenores lugg sååå länge så klippte vi den så hon skulle slippa ha luggen i ögonen hela tiden
jag förstår att det är jobbigt för henne att ha den där hela tiden. men hon blev jätte fin tycker jag och nu kom hemmes fina ögon fram oxå=) *Förlåt A för att jag klippte Din dotters lugg*
Anyway
Vi hade en trevlig kväll jag Evelina Mickan och Mamma Vi for till heron city och såg New Moon på bio..
Kan juh säga att det va inte igår man gick på bio senast. men vi hade en riktig mys kväll bara vi tjejer medans alla barnen var hemma med Killarna=)
Enter en härlig kväll så åkte vi hem och bara tog det lugnt=)

Dagen efter åkte vi hem igen.

Igår hade vi bara en mys dag och inte gjort allt för mycket. Skönt att ha sånna dagar med utan att ha måsten.

Nu börjar vardagen igen. I morgon väntas dagis för barnen. tror det kommer bli kul för barnen att få träffa sina kompisar igen..
Nu nu ska jag ta mitt kaffe och bara ta det lugnt
PoK//Madde


Kommentarer
Postat av: amanda

Det är inte din ensak att klippa hennes hår, hört talas om hårspännen som hon alltid har hemma!!! Och om du nu ska klippa den så kan du göra de rakt!!

Om du nu inte orksr bry dig så behöver du inte ens skriva om det här!! Björn hörde inte av sig vid jul så han får fan skylla sig själv... Och om han gör sånna här idiotiska saker som han gjorde denna helg så kan jag förstå att han inte får ha dom extra... man kan inte bryta med avtalen... och om han nu tycker att alex gör de så ska han egentligen vara extra noga med att inte göra de!!



2010-01-04 @ 22:11:39
Postat av: Svar till amanda från mig

Svar till Amanda! Hmm Är det du som är barnens mamma? Man börjar fundera efter som det är du som stör dig så otroligt mycket på allt jag skriver! hmm Björn hörde av sig vi hade hur mycket Folk som helst som kan intyga att Björn hörde av sig men han fick inga svar tillbaka verken på mess lr samtal vi satt ett helt gäng och hörde att det gick fram signaler fast ingen svarade han ringde dåde hem och mobilen. Vad mer skulle han göra då? Hon är lika mycket delaktig i allt som Björn är lr hur? . så sitter du och säger något annat så ljuger du! hmm det som är mellan B och A är inte mina beskymmer vad han gjorde med barnen har jag absolut inget med att göra efter som Björn och alexsandra har gemensamvårdnad har han precis lika mycket rätt att ha deras barn enligt familjebalken.. men efter som du nu sitter och säger att björn inte ska få ha barnen är inte det fel? Barnen är Alexsandras och Björns ansvar inte ditt så varför lägger du/ni er i? jag skiver vad jag tycker och sen om du nu stör dig inte mitt fel men att sitta och hitta på saker som inte är sanna är bara att svartmåla någon annan! Juste när det gäller håret så va det rakt när vi klippte och stör sig alex på det så tycker jag att hon kan ta det med mig och inte sicka dig vi är vuxna människor och ska kunna säga saker uatn att det ska bli bråk. Jag vet att jag inte har något med barnen att göra men vi tyckte att luggen var för lång och efter som vi inte får någon info om barnen så hur skulle vi kunna veta det då?.. Är inte ute efter att bråk lr sånt utan jag säger bara vad jag känner och stör du dig på allt jag skiver så ber jag dig snälla sluta läs då!! Mvh Madde

2010-01-04 @ 22:59:31
Postat av: Katta

Hahahaha!!! Ja, du har ju en aning mer att säga..

2010-01-07 @ 15:44:32
URL: http://metrobloggen.se/biffenbabe

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0