Hmm!

Ja dagen har varit upp och ner vänt Minella har iaf gott upp i vikt idag. Idag vägen hon 2262gram och var 45,5 lång=) det var något riktigt Posetivf att hon sköter vikten och längdendet hade läkarna inget att gnälla på utan det var andra saker läkarna gör en tokig på!
, Ena läkaren vill skicka hem oss med syrgas och den andra läkaren vägrar skicka hem oss med syrgas.Och att sen att ena läkaren ville sätta minella i Cpapen igen men det stred Sara i mot, Hon köpte inte att dom ville göra det. Hon har tio års erfarenhet av BPD barn och gav sig inte utan körde över läkarna uttligare en gång, Problemet med dagens läkare är att dom går inte efter pasienten utan bara av studier som dom läser... men men Ni som inte vet var Bpd barn är Kommer en kort sammanfattning!

(Bronkopulmonell dysplasi) BPD orsakas vanligen av långvarig respiratorbehandling. Det är betydligt vanligare hos det mest underburna barnen, födda före vecka 28. Dessa barn behöver vanligen lång CPAP-behandling och därefter extra syre via grimma. Det kan bli så att barnet går hem med syrgasbehandling. Barnet kan mycket väl tillfriskna med tiden då ny lungvävnad fortsätter att bildas tills barnet är i 6-årsåldern. detta har minella!


 Men min älskade lilla dotter tålde väl inte vad ena läkaren sa, För på något konstigt sätt så har min älskling nu legat utan grimma i tre timmar i sträck utan att larma=) För mig är det glädje. Men man vågar inte hoppas på för mkt. Utan jag hoppas bara att hon snart slipper syrgasen och att vi får komma hem. I morgon blir mini två månader, tänk er jag har legar nu på sjukhuset i två månader och fjorton dagar. Det är grymt långtid, Men jag vet att jag kommer att kunna ta igen tiden sen när man kommer hem och har landat.. Då jag äntligen får vara med alla mina barn och Mysa till tusen=).. Men just nu känns allt som en evighet. Fats man glädjs åt alla framsteg hon gör, så går man med en viss Räddsla att något mera allvarligt ska hända. *Men peppar , Peppar taiträ*  En så länge ser det ljust ut..

Idag fick lilla fröken testa sin nya vagn. Hon tycktes gilla den skarpt. För efter bara en liten stund efter jag hade lagt ner henne i vagnen somnade hon som en stock och sen sov hon i två tinnar medans vi var ute och gick en liten runda

Som ni ser på bilden ser hon grymt nöjd ut=)

Juste Idag vig morgon skötsen så tog jag massa bilder på när hon ligger utan några slangar alls ingen sond och Ingen grimma=) Då för första gången kunde jag säga till mig själv att Minella ser ut som en Bebis. För det gör hon verkligen..
 
Som ni ser nu så ser hon ut som en bebis och ingen fågelunge.. En av mina vackra Prinsessor..

Tänkte lägga ut bilderna barnen när dom var Bebisar för att se om det finns några lekheter mellan dom=)



Felicia ett dygn gammal  



Izac drykt en månad gammal


Och lilla Minella två Månader gammal

Hehe kan vara roligt och se faktist=)

Mina vackra små barn
Jag älskar er så otroligt mkt.
Många gåner har jag gråtit mig till söms för saknaden efter er
jag vill och kommer aldigt acceptera att vara utan er igen

Den 20:e ska jag fixa i ordning bloggen precis som jag vill ha den. Alla barn måste juh vara med


Kommentarer
Postat av: Mange

ja, dom är ju lika varandra iaf.

det kan man inte säga annat om.

2010-09-11 @ 00:22:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0