Lite uppdatering Jul och nyår

Ja, så va det den gamla frågan igen. Var ska vi börja denna gång.
Det har varigt jul och nyår, Hade en jätte mysig julafton med svärföräldrarna,  Med god mat och alla barnen samlade=). man kunde inte önska sig något annat, Än att alla barnen fanns med=)
Hur som haver:  Morgonen på julafton började lite små stressig, Alla skulle duscha och göras i ordning innan vi skulle i väg först för att lämna oss och sen skulle min älskling iväg och hämta hans små tjejer...
Sen började vi med Julklapps utdelning, Och barnen blev helt till sig av alla julklappar.. Sen var det dax att sätta sig och käka lite julmat, fast Minella tyckte inte att mamma skulle äta så, Hon satte igång och gallskrika och var totalt Missnöjd.. Hmm skit unge... hehe Roligt med barn Vissa gånger.. Men men pappa tog över efter han fått i sig sin mat, Barnen satt och åt sin mat så fint och visade hur duktiga dom var=),, Kl 3 ropade Svärmor att NU är det Kalla !  och alla satte sig och  ner i vardagsrummet och tittade på Kalle.. Det är juh  ingen jul utan kalla hehe...
Efter halva Kalle fick vi säga hej då till tjejerna, eftersom dom skulle hem till sin mamma igen.. Kändes lite tomt när dom åkte,  Efter min älskling kom tillbaka, tog vi det bara lugnt och sen begav vi oss hem, Med alla dessa julklappar barnen hade fått..

Sen mellandagarna hände det väl inte så mkt. Jobbade den 25,26,28.e så jag hade och göra må ni tro hehe

Men dan innan nyår kom min kära bror Robin och hans tjej Lollo hit=) Va kul att få träffa dom igen, Dom ska juh bli Gudmor och gudfar till Minella =)
Men det hör inte hit iofs. Men men dom kom på kvällen och vi spelade kinekt och hade det bara trevligt, tills tråkiga madde var tvungen att gå och lägga sig, Eftersom jag skulle upp och jobba på morgonen...
Men dom andra fortsatte titta klart på filmen.
Men iaf på Nyårs morgonen åkte jag iväg till jobbet och jobbade mitt pass och sen hem igen, Näe jag kom hem försökte jag plocka undan lite hemma eftersom, vi skulle få berök på kvällen..
Han iaf fixa håret och sånt.. Hehe det var väl tur det. Sen stod jag och tilllagade potatisgratäng till ett helt kompani hehe..
Men Emil kom först, sen kom Iwar och hans son Casper=)
Vi satte oss och käkade på en gång eftersom barnen var så hungriga.. Maten var iaf till belåtenhet *och det var väl tur det* Annas hade dom fått stryk, Efter timmarna jag fick stå och laga mat.. skratt
Men sen va det ganska lugnt. Barnen sprang och d´busade och vi spelade lite Xbox=)
12 slagat. Min lilla son var så klart livrädd för raketerna, Han skulle springa bort och in i trapphuset igen hehe mammas Fegis, Men inte så konstigt när en raket iofs smälle nere på marken istället för att flyga upp=( Hmm fast jag har inte sett tre killar flyga ner från en snöhög så snabbt skratt. fast den som skrattar först skrattar sist, För jag fick mig en bit av raketen rakt i huvudet... men men Mog om min nyårsafton. Fastjag klagar inte hade en trevligt nyår=)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0