Första natten av tre!


En trött madde på Jobbet ^_^..

God kväll alla!

Då sitter man här igen, Man får passa på nu när man sitter på jobbet. I kväll är det den första natten av tre som jag ska jobba. Just nu känns det ganska bra, fast man är juh sjukt seg. Hade juh en liten donna som inte tänkte ta någon sov morgon alls, inte, utan direkt när pappa gick till jobbet skulle Minella upp och busa ^_^


En trött mamma med en pigg dotter

*Roligt med barn*

Inte nog med det så hade jag stora damen hemma oxå, Sjuk igen =(. Jag vet inte vad det är. Dom kan juh inte ha magsjuka hela tiden. Jag blir galen helt enkelt på dessa sjukdomar.. Men det är bara vabba och se glad ut tyvärr! Är man mamma så är man.. Men på måndag blir det att ringa en läkare och rådfråga vad f*n det kan vara, För dåda barnen spyr jug för ingenting hmm... Konstigt.. Men min vardag går vidare som alltid, med alla dessa sjukhus besök. jag ska fan skaffa klipp kort på Sjukhuset så man bara behöver komma in och sen få svar och sen gå igen.. Hmm det hade juh varig ganska smart hehe...
För i Söndags var vi inne med Minella eftersom hon mat vägrade, oc hon grät och ingenting var bra. Så ringde till 1177 bara för att höra. Det enda jag hann att säga var hennes person nr och sen fick han väl upp att Minella är förtidigt född och som svar då fick jag höra  "Åk in med henne" Inge snack om saken, dom som inte brukar vara så snabba på att skicka in folk till sjukhusen utan bättre att dom är hemma i stället... Men iaf, Det visade sig att våran lilla flicka har torsk(svampinfektion) i hela munnen  och det svider juh och gör ont så=(
Där fick vi förklaringen varför hon inte ville äta.. Vi har juh inte tänkt så mkt på det utan hon fick utskrivet ett recept på någon medicin mot det MEN sen började hon kräkas som bara den. och min första tanke var "NEJ INTE MAGSJUKA IGEN" Så åter igen ringde jag in och frågade om det kunde vara hennes Medicin eller om det var något annat. Som sakt är så roligt att få höra så många olika saker när man ringer in.. Men men inte för att klaga på svensk sjukvård men vissa gånger blir man bara mer förvirrad när man ringer och rådfrågar något *Suck*

Men men allt kan inte alltid vara perfekt...
Bara 4 Timmar kvar nu av min fösta natt. Sen blir det hem och gosa ner sig i sängen brevid älsklingen och kanske få sova nån timme iaf. Får väl se på vilket humör våran dotter är på och om dom stora barnen är snälla och låter mig få sova när jag kommer hem.. Sen på kvällen kommer tjejerna hem till oss=) Då får jag mysa lite med dom oxå innan det är dax igen för att åka och jobba.
Annars vet jag inte vad dagen kommer att bjuda på, Får väl skriva i morgon igen, Jag menar jag har juh alltid nu att sitta och skriva när jag är på jobbet=)

Nä nu blir det en kopp kaffe och en Cigg...

Önskar alla en toppen morgon med massa mys <3

//Madde



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0