Hmm rensar mina tankar lite!

Nu finns det massa att skriva igen!

Jag vet inte riktigt hur ska börja eller rättare sakt vart jag ska börja skriva ifrån!

Men men nu äntligen har rättegången av händelsen i aprill varit och det kanns väldigt skönt att det äntligen fått sitt slut. men den dagen på rättegången blev juh en total katastrof, när den åtalades mamma satte igång av någon andledning att bråka utanför rättsalen och stod och berätta för mig att jag är en dålig mamma och att hon skulle ta mina barn i från mig *Skratt* jag har mina barn på hel tiden och hon i själva värket blivigt av med alla hennes barn.. hmm ja det finns människor till allt tyvärr. men det är bara att se glad ut...

Måste juh berätta varför det blev som det blev på mitt jobb! tror ingen förstår vad som hänt på jobbet!
Den dagen det var rättegång beviljade dom inte min ledighet utan dom ansåg att det inte var en giltig förklaring att vara ledig, Så jag tog kontakt med komunal och fråga satte detta och hon i sin tur ringde en högre person på företaget jag jobbar för, och förklarade situationen, Men för att jag skulle vara ledig, så var jag tvungen att jobba dubbelt för företaget, men att jobba först dag sen natt, det funkar likson inte när man har småbarn så jag ringde som sakt till komunal för att få hjälp.. då blev min brukare förbannad och det slutade med detta att jag nu blir av med min schema rad och får gå som vikarie istället=(.. Dom vill inte säga upp mig bara föra tt det kostar för mkt att säga upp mig och då gör dom allt för att jag ska säga upp mig själv i stället.. hmm jag hoppas ni förstår ni som läster detta!!!!

Hmm ja den senaste tiden har juh inte varit den bästa... I torsdag fick jag samtalet från min chef att jag kommer bara få gå kvar på mitt schema till den 27/2 sen kommer jag att få gå som vikarie.. Men hur ska vi klara oss på att jag går vikareie? det ger inga pengar, det betalar inga räkningar.. men men just nu känns allt så meningstlöst.. varför kunde dom inte bara sparka mig, så deras lidande försvinner! jag har ställt upp flera gånger när folk varit sjuka, eller inte kunnat jobbat, FAST jag har haft sjuka barn hemma, men i dags läget betyder det INGENTING.Man ska inte har barn i dagens samhälle. För är man hemma med sjukabarn så klarar man inte av att jobba tyvärr.. Det har jag fått som svar från min chef...
Men som tur är att jag går inskolning på de andra jobbet. så kanske med tiden så kan jag få mera jobb där. Där känner man mig iaf välkommen...  Men problemet är juh att jag trivs med den jag jobbar med, det är inte det, men allt gick åt helvete när vi fick den andra chefen vi har nu... men men det som är nu, är nu . och inget vi kan göra något åt. men att säga rakt ut att jag inte jobbar och ställer upp för andra det tar jag bara inte.. har jobbar och jobbar och försummat min familj för jobbet men men det är inte att ställa upp!.Hmm Men att jobba natten i natt känns inte så lockande alls, Men väntar nu bara på att det ska bli den 27:e så dom kan få in dom som dom vill ha!

bara le och försöka vara glad,

Nä nu ska jag sluta gnälla, Det är så här att vara förälder och jobba!
Nä ska sätta mig och mysa med min lilla sjuka dotter hemma. Hon behöver sin mamma nu och för dom är jag stark!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0