Fredag, Lördag!

Fredag! Idag är det ingen vanlig dag utan det är min lilla syster som fyller hela 25 år.

Helt sjukt. För hela 25 år sedan föddes denna lilla sak och jag som så snäll storasyster försökte få henne och leka med mig. Men hon var en så tråkig bebis som bara ville sova. Hehe jag var väl inte direkt den snällaste stora systern kanske. Men, men hon har fått stått ut med mig ändå! Stort grattis älskade syster iaf. 
 
Jag och Minella var precis och hämtade hem storebror från *Skolan* Idag hade det varit en ganska stökig dag i skolan. Eftersom Izac då har stora svårigheter att sitta i en grupp med massa ljud och bråk runt omkring. Men Med hans problematik,*Aspberger* "som Dagis till ha det till" Så vet alla lärare hur man skall gå tillväga för att lugna honom.
  
Vi avslutade denna fredag med massa mys och fångarna på fortet. =)

Lördag!
Här snöar det för fullt och jag har egentligen massor att göra (Inligt mig). Men har inte hittat min insperation än! Idag skulle vi gå till backen här för att åka lite pulka. Men barnen ville inte riktigt gå ut, nu när det snöar och blåser små spik ute. Så nu sitter och roar sig med att spela Xbox istället. medan mamma får så snällt tvätta och fixa! 

På tal om annat: Tre dagar kvar innan jag börjar mitt nya jobb :)
Känns fantastiskt att få börja jobba med sånt jag faktiskt tycker om. Samt att jag får min dagliga mortion genom att gå till mina kunder jag jobbar med. Sen att jag får jobba med folk jag redan känner och har jobbat med förut=)
 
Hmm
Jag hade en diskussion med min äldsta dotter i morse, Det är så här att min kära dotter är 8 år och har redan börjat prata om mortion (Så hon inte blir tjock) Vad är världen på väg nånstans?! Hon satt vid frukosten och berättade för mig att hon skall börja ut och springa varje dag. Så hon kan få en fastare kropp. Jag som mamma stod bara och kollade på henne med frågande blick. Jag blev helt ställd att hon redan börjat prata om sånt. Hon är juh bara 8 år. Felicia är en lång och smal tjej. Med inte så mkt fett på sin kropp! Vad kommer allt detta ifrån? Skolan? Jag har ingen blekaste. Visst är det bra att man skall tänka på mortion. Men är det inte lite tidigt att börja med sånt nu? Jag vet inte vad man ska göra. jag försökte få henne att förstå att man kan röra sig och vara ute och leka. men då fick jag som svar "Det är inte samma sak"
Hmm ja vad säger man. Jag själv försöker att inte prata om vikt och sånt när hon är i närheten. för att INTE smitta av mig  av mina ideer och tankar om min kropp etc,etc. Tydligen så snappar hon upp allt.
Någon som vet hur jag kan få henne att förstå att hon fortfarande är ett barn och ingen ungdom. *Funderar*
Nähä nu får jag avrunda detta nu, och fortsätta göra någon nytta!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0